Returnarea produselor

Returnarea produselor se va face in conditiile comunicate de furnizorul de produse (vanzator)  beneficiarului de produse (cumparatorului) inainte si in timpul negocierii vanzarii. In masura in care acestia nu stabilesc conditiile de returnare sau in masura in care cele stabilite nu contravin celor ce urmeaza se vor aplica conditiile stabilite in continuare.

Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunţă la cumpărare, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului.

Prin urmare se pot returna produsele cumparate daca acestea sunt in aceleasi conditii in care au fost livrate, in ambalajul original, cu toate accesoriile, fara urme de folosire, fara a fi deteriorate ele sau ambalajele acestora, inclusiv prin scriere sau rupere, cu etichete intacte si eventuale documente de insotire. Exceptie fac produsele care, prin natura lor, se pot degrada sau deteriora rapid, produsele incomplete sau nefunctionale, produsele perisabile, produsele de lenjerie intima, produse alimentare, bauturi, produse de uz curent utilizate in gospodarie, livrate de catre comerciant la domiciliul, resedinta sau la locul de munca al consumatorului, produse care nu se pot returna. Urmatoarele produse pot fi returnate doar daca sunt sigilate si neutilizate: consumabile, produse cosmetice si de ingrijire personala, electrocasnice, imprimante si multifunctionale.

Singurele costuri care cad în sarcina consumatorului în cazul denunţării unilaterale a contractului la distanţă de către acesta sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.

În cazul exercitării dreptului de denunţare unilaterală a contractului de către consumator în aceste condiţii, comerciantul are obligaţia să ramburseze sumele plătite de consumator fără a-i solicita acestuia cheltuielile aferente rambursării sumelor. Rambursarea sumelor se va face în cel mult 30 de zile de la data denunţării contractului de către consumator.

Adresa pentru returnarea produselor este comunicata de furnizorul de produse (vanzator)  beneficiarului de produse (cumparatorului). Adresa unde se poate face notificarea va fi specificata de fiecare furnizor de produse (vanzator). Expeditorul coletului de retur trebuie sa fie persoana catre care a fost expediata comanda. Suma ce urmeaza a fi returnata, in cazul in care produsele returnate se incadreaza in conditiile de retur, este egala cu valoarea platita pentru produse din care se scad costurile de transport pentru coletul retur daca au fost achitate de furnizorul de produse (vanzator).

Produsele vandute in sistem consignatie sau cele vandute in sistem mica publicitate, inclusiv prin magazinul online, se pot returna in termen de 3 zile lucratoare numai pentru motive intemeiate. Dacă în timpul perioadei de retur de 3 zile lucrătoare, furnizorul de produse (vanzatorul) acceptă motivele de retur, returnarea contravalorii produsului se va face în 15 zile prin mandat poștal sau în cont bancar avându-se în vedere că toate cheltuielile de transport legate de returnarea produsului, precum și cheltuielile de returnare a banilor vor fi suportate de cumpărător spre deosebire de cazul în care produsul se înlocuiește cu altul identic sau cu altul/altele de valoare mai mare, caz în care transportul este suportat de vânzător.

Garantii si rezolvarea reclamatiilor

Fiecare furnizor de produse (vanzator) are propriul sistem de garantii aplicabile fiecarui produs in parte in mod specific si in acord cu legislatia din domeniu. Informatii suplimentare despre garantii si rezolvarea reclamatii gasiti la capitolul cu acelasi nume din REGULAMENTUL - Termeni şi condiţii de utilizarea a site-ului. Apasa aici (link catre pagina www.doipupici.ro/magazin/index.php?id_cms=6&controller=cms).